Ликовно на даљину


Mail za slanje radova je    [email protected]
      
Ukoliko vam nisam odgovorila na poslati mail znači da ga nisam ni dobila, te vas molim da mi zadatak  pošaljete ponovo. Učenici koji su ocenjeni ne šalju radove ponovo-to se podrazumeva.
Od utorka 21.04.2020. unosim ocene u esdnevnik i neophodno je da svi učenici budu ocenjeni.
Pozdrav svima




                                            VAŽNO OBAVEŠTENJE  V - VIII RAZREDA 

Molim sve učenike V - VIII razreda da pošalju radove koje još nisu poslali na ocenjivanje !
Poslednji dan za slanje radova je 21.05.2020.godine. Zadatke nakon tog roka neću uvažiti.

Sledi zaključivanje ocena najpre kod VIII razreda a kasnije i kod ostalih učenika V - VII razreda.


 




Molim V RAZREDE da mi pošalju peti zadatak ( slobodan i spontan ritam ) 15-16.05.2020.godine na ocenjivanje.


Molim VI  RAZREDE da mi pošalju peti zadatak ( ilustraciju basne) 15-16.05.2020.godine na ocenjivanje.


Molim VII  RAZREDE da mi pošalju četvrti zadatak ( strip) 18-19.05.2020.godine na ocenjivanje.


Molim VIII  RAZREDE da mi pošalju četvrti zadatak ( nadrealizam / plavo) 20-21.05.2020.godine na ocenjivanje.









V  RAZRED  ( peti zadatak )

Potrebno za rad : papir bloka br5, flomasteri, kolaž papir, makaze
Praktičan rad : prikazivanje slobodnog ritma

Smernice za rad : prikažite ritam(puuuuno ponavljanja) kroz jednu slobodnu kompoziciju:uklapate linije,boje i oblike na jedan zanimljiv način(bez realnih i postojećih elemenata).Popunite ceo papir sa što više ponavljanja.Zadatak je isti kao i prethodni samo smo promenili materijal za rad.Prvo seckajte i lepite oblike od kolaž papira.Zatim ide crtanje i bojenje flomasterima između zaleplenih komada kolaža.

Savet : kolaž papir možete lepiti svuda,jedan pored drugog,preko drugog,da se dodiruju,seku,prožimaju...nađite neke zanimljive kombinacije.Možete koristiti boje koje god želite!Ne zaboravite-što više ponavljanja to je ritam naglašeniji a samim tim i zadatak bolji.Uživajte!
Vreme za rad : oko 70min
Cilj rada : prikazivanje spontanog i slobodnog ritma
Sačuvajte završeni rad do ocenjivanja o kojem ćemo se naknadno dogovoriti.
Pozdrav





VI  RAZRED    ( peti zadatak )

Potrebno za rad : papir bloka br5,bojice,flomasteri
Praktičan rad : uobrazilja

Smernice za rad : izaberite omiljenu basnu ( priču u kojoj su akteri životinje koje imaju osobine ljudi),izaberite jednu scenu koja vam se dopada i ilustrujte je.Crtež uklopite sa orijentacijom papira.Crtajte krupno i jasno da bi se scena prepoznala.Možete biti duhoviti i smešni( preporučljivo).Prvo nacrtaje olovkom,kada vam je crtež kompletan onda ga obojite a tamnim flomasterom pojačajte konturu,da bi se crtež naglasio.

Savet : crtež treba da bude vaše lično rešenje-nemojte precrtavati gotove ilustracije iz knjiga!Ceo papir neka bude obojen i ukrašen u skladu sa scenom koju prikazujete.Crtajte KRUPNO!!!!!!
Vreme za rad : oko 70min
Cilj rada : razvijanje uobrazilje i zamišljanja
Sačuvajte završene radove do ocenjivanja o kojem ćemo se naknadno dogovoriti.
Pozdrav



VII  RAZRED   ( četvrti zadatak -važi 2 nedelje )

Potrebno za rad : list bloka br5, olovka ,crni flomaster ( lenjir )
Praktičan rad : izrada stripa KORONA

Smernice za rad : najpre pogledajte na internetu osnovne informacije o stripu da biste ga lakše uradili.Pogledajte i nekoliko primera da biste znali kakvu formu strip treba da ima.
Strip uradite na uspravnom listu,najpre sam crtež olovko pa mi pošaljite da pogledam i tek ako je sve u redu onda pojačavate flomasterom i dodajete detalje.Bolje je da se konsultujemo na vreme nego da uradite pogrešno.
Tema stripa je vezana za koronu ( kao što i pretpostavljate-zbog trenutne situacije).
1. smislite neku priču u vezi korone koja može da stane u 8-10 scena ( poželjno je da bude duhovita, inspiraciju      
    možete naći i u nekom vicu ili dešavanju u vezi korone)
2.smislite junaka ili junake koji su vam potrebni da biste prikazali priču
3.napišite priču i podelite je u 8-10 scena
4.nacrtajte polja( kvadrate ili pravougaonike raznih veličina) tako da svako polje odgovara po jednoj sceni 
5.ceo strip treba da stane u 4 kaiša ( reda) sa odgovarajući oblikom i veličinom polja
6.kada ste postavili osnovu dodajete likove-njihovi izrazi lica neka odgovaraju situaciji ( zato smo i crtali prethodno 3    
   različita izraza lica )
7.tekst koji likovi izgovaraju se nalazi u oblačićima (koristite vrlo malo teksta )
8.dodajte detalje( možete dodavati i zvučne efekte-poželjno)
9.u donjem desnom uglu se potpišite kao autor stripa.

Savet : najpre se dobro informišite o stripu da biste ga lakše uradili.Pogledajte dosta primera i na taj nači uradite i vi -ispoštujte sva pravila.Crtajte od celine ka detaljima.Pošaljite mi skice na konsultacije pre nego što pređete flomasterom da biste na vreme otklonili greške ukoliko se jave.Tekst pišite velikim štampanim slovima. Ne zaboravite naslov-KORONA ,napišite ga krupnijim-debljim slovima.
Cilj rada : objedinjavanje pokreta,igre i zvuka
Vreme za rad : oko 80min
Sačuvajte završeni rad do ocenjivanja o kojem ćemo se naknadno dogovoriti.
Pozdrav



VIII  RAZRED ( četvrti zadatak )

Potrebno za rad : list bloka br5,olovka,plava bojica,plavi flomaster
Praktičan rad : fantastika / nadrealizam

Smernice za rad : zadatak je isti kao i prethodni-realni oblici u nerealnim odnosima ali ovog puta imate ograničenje- vaš zadatak treba da bude u varijanti plave.Najpre nacrtajte sve olovkom ,zatim bojite bojicama i na kraju pojačavate konture plavim flomasterom.Možete koristiti sve nijanse plave i možete koristiti i ostale boje ali po malo tj plava treba da dominira zadatkom.Ceo papir neka bude obojen.

Savet : ovog puta još slobodnije,sa još više detalja ali krupno da bi vaši elementi došli do izražaja.Možete kombinovati  motive koje god želite-na što neobičniji način.Orijentaciju papira uskladite sa motivima koje želite da nacrtate.
Vreme za rad : oko 70min
Cilj rada : slobodno kombinovanje i fantastika
Sačuvajte završene radove do ocenjivanja o kojem ćemo se naknadno dogovoriti.
Pozdrav








Molim V razrede da mi pošalju četvrti zadatak (ritam linija,oblika i boja) 04-05.05.2020.godine na ocenjivanje.


Molim VI razrede da mi pošalju četvrti zadatak (#OstaniKodKuće  plakat) 06-07.05.2020.godine na ocenjivanje.


Molim VII razrede da mi pošalju treći zadatak (izraze lica za strip) 08.05.2020.godine na ocenjivanje.


Molim VIII razrede da mi pošalju treći zadatak ( nadrealizam) 09.05.2020.godine na ocenjivanje.

MOLIM VAS DA POŠTUJETE ROKOVE ZA PREDAJU RADOVA DA NE BI DOŠLO DO ZABUNE!!!








Molim V razrede da mi pošalju treći zadatak (ukrašeno uskršnje jaje ) 22-23.04.2020.godine na ocenjivanje.


Molim VII razrede da mi pošalju drugi zadatak (slobodnu kompoziciju flomasterima) 24-25.04.2020.godine na ocenjivanje.


Molim VIII razrede da mi pošalju drugi zadatak (slobodnu kompoziciju sa dominantnom bojom po izboru)                27-28.04.2020.godine na ocenjivanje.
MOLIM VAS DA POŠTUJETE ROKOVE ZA PREDAJU RADOVA DA NE BI DOŠLO DO ZABUNE!!!!!




V  RAZRED  ( četvrti zadatak )

Potrebno za rad : list bloka br5, bojice i flomasteri
Praktičan rad : ritam linija,oblika i boja

Smernice za rad : prikažite ritam (puuuuno ponavljanja) kroz jednu slobodnu kompoziciju: uklapajte linije,boje i oblike na jedan zanimljiv način. Ne prikazujete ništa postojeće i prepoznatljivo već samo uklapate linije,boje i oblike na vaš način.Popunite ceo papir sa što više ponavljanja.Prvo crtajte oblike tamnim flomasterima,da dobijete osnovu a zatim bojite bojicama. Zadatak je vrlo lak ali zahteva malo više vremena pa budite strpljivi.
Crtate fromasterima a bojite površine bojicama.

Savet: za crtanje koristite tamnije flomanstere jer se bolje vide i onda dolazi do izražaja ono što želite.Nemate ograničenje po pitanju broja boja ali predlažem tamnije flomastere.Bojite bojicama na nivou V razreda,nemojte šarati! Ceo papir treba da bude obojen i bogat detaljima!
Vreme za rad: oko 70min
Cilj rada : prikazivanje ritma linija,oblika i boja
SAČUVAJTE ZAVRŠENI RAD DO OCENJIVANJA O KOJEM ĆEMO SE NAKNADNO DOGOVORITI-POŠTUJTE ROKOVE ZA PREDAJU RADOVA!    
POZRAV

VI  RAZRED  (četvrti zadatak -važi 2 nedelje)

Potrebno za rad : list bloka br5, olovka,bojice i flomasteri
Praktičan rad : vizuelne poruke

Smernice za rad :  na uspravno okrenutom listu uradite plakat na temu #OstaniKodKuće. Ovo je plakat koji je u skladu sa trenutnom situacijom a poruku ste imali priliku da vidite u medijima. Plakat smo već radili ranije pa vam neće biti problem! Naslov je #OstaniKodKuće i treba da bude krupno ispisan i jasan. U ovom slučaju je to jedini tekst jer ne postoji mesto i vreme koje se najavljuje već samo sadržaj!
Možete nacrtati ono što ima veze sa trenutnom situacijom ali da bude pozitivno,nikako nemojte koristiti negativne motive ili nešto loše jer sa ovim plakatom sa podstiče ostanak kod kuće radi zaštite.Možete biti duhoviti,to je čak i poželjno i smislite sliku koja tome odgovara.

Savet: prvo sve nacrtajte olovkom-tekst #OstaniKodKuće da bude krupan i jasan sa velikim slovima,koristite pomoćne linije da tekst ne bi bio ukrivo. Slika pozitivna i podsticajna,duhovita.Kada ste sve nacrtali olovkom onda pojačajte tamnim flomasterom i tek na kraju bojite bojicama.
Ako niste sigurni u rešenje možete me pitati slobodno u fazi rada da bismo zajedno otklonili moguće greške ili nedoumice.Bojenje na nivou VI razreda,nema šaranja!
Vreme za rad : oko 80min(rad važi 2 nedelje,tj 2 školska časa)
Cilj rada : vizuelna poruka u vreme vanredne situacije
SAČUVAJTE ZAVRŠENI RAD DO OCENJIVANJA O KOJEM ĆEMO SE NAKNADNO DOGOVORITI-POŠTUJTE ROKOVE ZA PREDAJU RADOVA!       POZDRAV


VII  RAZRED  ( treći zadatak )

Potrebno za rad : list bloka br5,olovka
Praktičan rad : priprema za strip

Smernice za rad : na internetu potražite osnovne pojmove o stripu-šta je strip,kako izgleda,koja su pravila izrade...Saznajte što više podataka o stripu jer ćemo nekoliko narednih zadataka tome posvetiti tj nakon pripreme uradićete jedan strip.
Prvi zadatak je osmisliti lik. Nacrtajte SAMO glavu jednom liku koji je iz vaše mašte tj kojeg ste vi izmislili. Taj lik ne mora biti previše složen ali se NE prihvataju rešenja u vidu smajlija jer to nije na nivou VII razreda!!!!!
Taj lik nacrtajte olovkom ,sa puno detalja,na istom papiru-vodoravno,u 3 varijante:
1. kako se smeje
2. kako se ljuti
3.kako je tužan
U svakoj od ovih varijanti će vaš lik izgledati drugačije tj obratite pažnju kod elemenata lica-kako izgledaju
oči / obrve / usta u svakoj od ove tri varijante jer od toga zavisi da li će lik izgledati ubedljivo ili ne!

Savet : lik treba da bude zanimljiv,ne treba da izglada realistično već svedeno ali da ima sve potrebne elemente. Crtajte krupno i samo glavu jer je suština u izrazu lica!!Nemojte pisati kako je šta predstavljeno već crtež to treba sam da pokazuje(srećan-ljut-tužan).
Vreme za rad : oko 35min
Cilj rada : postavka lika za strip
SAČUVAJTE ZAVRŠENI RAD DO OCENJIVANJA O KOJEM ĆEMO SE NAKNADNO DOGOVORITI-POŠTUJTE ROKOVE ZA PREDAJU RADOVA!       POZDRAV


VIII  RAZRED  (treći zadatak - važi 2 nedelje)

Potrebno za rad : list bloka br5,olovka,bojice,flomasteri
Praktičan rad : realni oblici u nerealnim odnosima

Smernice za rad : na internetu potražite i istražite pojam NADREALIZAM. Šta je nadrealizam,kada i gde se javlja,najpoznatiji predstavnici i što je najvažnije pogledajte što više primera!
Nadrealizam je slikarstvo podsvesti,snova i fantastike gde se i nalazi izvor inspiracije( prve dekade XX veka).
Podsvest konstruiše slike druge stvarnosti.Nadrealistička slika nastaje sa druge strane vizuelne stvarnosti,u lavirintima podsvesti,magičnoj atmosferi i poeziji.Najpoznatiji predstavnici nadrealističkog slikarstva bili su Salvador Dali,Maks Ernst,Rene Magrit,Huan Miro...pogledajte njihova dela.
Nakon ovih informacija biće vam jasnije šta radite-nacrtajte jedan nadrealan crtež!!!! Nemate nikakvih ograničenja
( vodite računa o tome da ne koristite neprimerene/vulgarne elemente).Prvo postavite crtež olovkom,krupno sa puno detalja a zatim pristupite senčenju i bojenju.

Savet : predlažem da flomastere koristite za konture a da veće površine bojite bojicama.Molim vas,bojenje na nivou VIII razreda,nema šaranja!!!! Koristite puno detalja.Oslobodite maštu i uživajte - ovo treba da bude vrhunac vašeg imaginarnog mišljenja,nemojte se plašiti i ustručavati,možete spajati sve moguće elemente!!!!
Vreme za rad : oko 70min
Cilj rada : prikazivanje fantastike
SAČUVAJTE ZAVRŠENI RAD DO OCENJIVANJA O KOJEM ĆEMO SE NAKNADNO DOGOVORITI -POŠTUJTE ROKOVE ZA PREDAJU RADOVA!!!  
 POZDRAV









Molim V RAZREDE da mi pošalju fotografije II zadatka (ritam pomoću krugova)   14-16.04.2020.          na   mail     [email protected]      uz obavezno napisano ime,prezime i razred!


Molim VI RAZREDE  da mi pošalju fotografije II zadatka ( slikarska tekstura: I lazurno / II pastuozno)    14-16.04.2020.          na    mail   [email protected]            
uz obavezno napisano ime,prezime i razred!





Za VII RAZREDE   je rok za predaju I zadatka bio 08.04.2020.  !!!!!!!!!
Za VIII RAZREDE  je rok za predaju I zadatka bio 09.04.2020.     !!!!!!!!!







V  RAZRED    (treći zadatak) 
Potrebno za rad : papir bloka br5,flomasteri  
Praktičan rad : prikazati ritam u varijanti ukrašavanja uskršnjeg jajeta 

Smernice za rad : na uspravno okrenutom papiru nacrtati VELIKO jaje (koliko papir dozvoljava). Ivičnu liniju pojačati tamnim flomasterom(može crnim). Sledi ukrašavanje ali vodeći računa o ritmu. Rekli smo da je ritam ponavljanje elemenata pa u ovom slučaju ponavljanje OBLIKA! Možete ponavljati geometrijske oblike ili ono što je u skladu sa Uskrsom. Nemojte koristiti srca,smajlije ,slova ili imena. Zadatak će biti dobar ako bude mnogo ponavljanja. 

Savet : trudite se da budete precizni,sa PUNO ponavljanja,bojenje na nivou V razreda i ponegde možete ostaviti belinu papira. 
Vreme za rad : oko 70min
Cilj rada : prikazivanje ritma 
Sačuvajte završeni rad do ocenjivanja o kojem ćemo se naknadno dogovoriti. 
MOLIM VAS ČITAJTE PAŽLJIVO ROKOVE ZA PREDAJU RADOVA I POŠTUJTE IH!!!!!! NEMOJTE SLATI RADOVE DOK IH NE TRAŽIM DA NE BI DOŠLO DO ZABUNE,HVALA. 


VI  RAZRED
  (treći zadatak)
 
Galerija L Atelier des Lumieres (Francuska) projektuje po zidovima i podovima digitalizovane,višeslojne verzije nekih od najpoznatijih dela Vinsenta van Goga ,uz svetlosne i zvučne efekte.  
Na  : Vincent van Gogh art ALIVE-Atelier des Lumieres  pogledajte snimak.  Zatim potražite i pogledajte slikareva najpoznatija dela izložena u klasičnom  muzeju. Uporedite i napišite svoje utiske. 
Obavestiću vas naknadno kada se radovi predaju.
MOLIM VAS ČITAJTE PAŽLJIVO ROKOVE ZA PREDAJU RADOVA I POŠTUJTE IH!!!!! NEMOJTE SLATI RADOVE DOK IH NE TRAŽIM DA NE BI DOČLO DO ZABUNE,HVALA.


VII  RAZRED  
(drugi zadatak-važi 2 nedelje)
Potrebno za rad : papir bloka br5,flomasteri,voda
Praktičan rad : slobodna kompozicija

Smernice za rad : nacrtajte SLOBODNU KOMPOZICIJU( slobodan sklop linija,boja,oblika,veličina...).Nemate nikakva ograničenja po pitanju izbora ili broja boja.Vodite računa da nikako ne koristite realne/postojeće elemente jer oni tu ne spadaju.Tražimo zanimljiva i originalna rešenja,izbegavajte previše jednostavna i stereotipna rešenja. 
Savet : ne mora cela površina papira da bude obojena ali se trudite da ostane što manje belina.Trudite se da bojenje bude na nivou VII razreda i da vaše rešenje bude bogato detaljima.Kada završite sa crtanjem i bojenjem isprskajte vaš papir vodom(ne previše),ostavite 1min da se boja rastvori a zatim okrećite papir da dođe do razlivanja. Pripremite podlogu da ne biste flekali nameštaj!
Vreme za rad : oko 70min 
Cilj zadatka : prikazivanje slobodne kompozicije 
Sačuvajte završene radove do ocenjivanja a o roku ćemo se naknadno dogovoriti. 

Pošaljite fotografiju svog I zadatka na [email protected] do 08.04.2020.  uz ime,prezime i razred. 
MOLIM VAS ČITAJTE PAŽLJIVO ROKOVE ZA PREDAJU RADOVA I POŠTUJTE IH DA NE BI DOŠLO DO ZABUNE!!!!! HVALA


VIII RAZRED   (drugi zadatak-važi 2 nedelje)
Potrebno za rad : papir bloka br5, tempere i prateći pribor 
Praktičan rad : dominanta kao princip komponovanja 

Smernice za rad : naslikajte slobodnu kompoziciju kojom dominira boja koju vi izaberete ( ne plava jer smo radili). Zadatak je kao i prethodni ali sada vi birate boju koju želite da bude dominantna. Smernice i saveti za rad su isti kao kod prethodnog zadatka pa se podsetite.
Vreme za rad : oko 70min
Cilj rada : korišćenje dominante kao pricipa komponovanja.
Sačuvajte završene radove do ocenjaivanja a o roku ćemo se naknadno dogovoriti. 


Pošaljite fotografiju svog I zadatka na [email protected]   do 09.04.2020.    uz ime,prezime i razred.
MOLIM VAS ČITAJTE PAŽLJIVO ROKOVE ZA PREDAJU RADOVA I POŠTUJTE IH DA NE BI DOŠLO DO ZABUNE!!!!!HVALA












Molim V razrede da mi pošalju fotografije I zadatka (limenke) 01-02.aprila2020. na mail [email protected]    pošaljite mi uz fotografiju i lične podatke: ime prezime i razred! 


Molim VI razrede da mi pošalju fotografije I zadatka ( crtačke teksture-pile) 03-04.aprila2020. na mail [email protected]    pošaljite mi uz fotografiju i lične podatke : ime prezime i razred!




V RAZRED         (drugi zadatak)
Potrebno  za rad : tempere i prateći pribor(paleta,posuda za vodu,četkice,zaštitna podloga),papir bloka broj5                  
Praktičan rad : naslikati kompoziciju sa naglašenim ritmom

Smernice za rad : RITAM je ponavljanje elemenata.Možemo ponavljati linije,oblike,boje,veličine...Što više ponavljamo to je ritam naglašeniji. Naslikajte kompoziciju gde će se ponavljati KRUGOVI.Ceo papir popuniti krugovima različitih veličina i boja a da bi zadatak bio interesntniji postavite krugove u različite odnose( da se dodiruju,prožimaju,budu jedan unutar drugog...). Međuprostor obojite bojom koju niste upotrebili na krugovima-da ne bi došlo do stapanja boja.
NE KORISTITI šestar-za njim nema potrebe jer nije suština zadatka savršen krug već ponavljanje krugova tj ritam!
Savet : Ne ostavljajte neobojene površine, možete koristiti koliko god boja želite-ne postoji ograničenje.Što više krugova naslikate to je ritam naglašeniji tj bolji. Naslikajte ZANIMLJIVU KOMBINACIJU KRUGOVA koji se ponavljaju-izbegavajte obična rešenja!
Vreme za rad : oko 70min
Cilj rada : prepoznavanje i prikazivanje ritma 
Sačuvati završen rad do ocenjivanja o kojem ćemo se naknadno dogovoriti.                               UŽIVAJTE!!!!!


VI RAZRED        (drugi zadatak)
Potrebno za rad : tempere i prateći pribor (paleta,posuda za vodu,četkice,zaštitna podloga),papir bloka5 
Ponavljanje - TEKSTURA je kvalitet površine/materijala(tj kakvo je nešto).Hrapavo,glatko,meko,tvrdo,sjajno,mat...
Prethodni zadatak je bio da prikažete stvarnu teksturu-imitirate izgled mekanog paperja na piletu a ovaj zadatak je prikazivanje vizuelne teksture-teksture koja je iluzija!
Nadam se da ste prethodni zadatak uspešno uradili!

Praktičan rad : prikazivanje slikarske teksture.

Smernice za rad : podelite papir na 2 dela.
Na 1.papiru naslikajte SLOBODNU KOMPOZICIJU koristeći LAZURAN-tanak nanos boje( boju nanosite u vrlo tankom sloju,možete razređenu).Nemate ograničenje u broju ili izboru boja.Potrudite se da vaša kompozicija bude što zanimljivija,ne tražimo stereotipna već originalna rešenja. 
Na 2.papiru naslikajte takođe SLOBODNU KOMPOZICIJU ali koristite PASTUOZAN-debeli nanos boje(boju nanosite u gustom,debelom sloju,može i po više puta-pod uslovom da je prethodni sloj osušen i nemojte razređivati vodom).

Savet : možete oba lista naslikati da liče jedan na drugi kao celina ali na prvom koristite tanak,razređen sloj boja a na drugom vrlo gust,debeo sloj boja.Nemate ograničenje po pitanju broja ili izbora boja.
Vreme za rad : oko 45min
Cilj rada : prikazivanje slikarske vizuelne teksture.
Sačuvati završen zadatak do ocenjivanja o kojem ćemo se nakandno dogovoriti.                    UŽIVAJTE U SLIKANJU!


VII RAZRED     (prvi zadatak važi za 2 nedelje) 
Potrebno za rad : tempere i prateći pribor(paleta,posuda za vodu,četkice),papir bloka5
Praktičan rad : slobodna kompozicija

Smernice za rad : naslikajte SLOBODNU KOMPOZICIJU ( slobodan skop linija,boja,oblika,veličina...).Nemate nikakvo ograničenje po pitanju izbora ili broja boja.Vodite računa da nikako ne koristite  realne/postojeće elemente jer oni tu ne spadaju.Slobodna kompozicije je skop isključivo osnovnih  likovnih elemenata-linija,oblika,boja,veličina...Tražimo zanimljiva i originalna rešenja,izbegavajte previše jednostavna i stereotipna rešenja.

Savet : cela površina papira treba da bude obojena,nemojte ostavljati beli papir-ukoliko želite belu boju DA,može ali je naslikajte! Trudite se da vaše rešenje bude bogato detaljima, u više slojeva tempere.Imate dovoljno vremena da uradite zadatak jer je predviđen za 2 školska časa tako da imate 2 nedelje na raspolaganju i očekujem dobre zadatke. 
Vreme za rad : oko 70min
Cilj rada : prikazivanje slobodne kompozicije  
Sačuvajte završen zadatak do ocenjivanja o kojem ćemo se naknadno dogovoriti-postaviću datum za slanje radova po razredima.                                                            POZDRAV,UŽIVAJTE U SLIKANJU!  

VIII RAZRED   (prvi zadatak važi za 2 nedelje)
Potrebno za rad : tempere i prateći pribor(paleta,posuda za vodu,četkice),papir bloka5
Praktičan rad : dominanta kao princip komponovanja

Smernice za rad : naslikajte SLOBODNU KOMPOZICIJU na kojoj DOMINIRA plava boja. Podsećanje- slobodna kompozicija podrazumeva slobodno uklapanje likovnih elemenata (linija,oblika,boja,veličina...) u jedinstvenu celinu tj nema realnih elemenata! U ovom slučaju neka ovom celinom preovladava plava boja (možete koristiti SVE nijanse plave). Sve boje su vam na raspolaganju ali NAJVIŠE plava,ona treba da je vidno naglašena ! 

Savet : cela površina papira treba da bude obojena,nemojte ostavljati belinu papira. Možete slikati u više slojeva ali pod uslovom da je prethodni sloj osušen.Trudite se da vaše rešenje bude bogato detaljima,što zanimljivije jer tražimo originalna rešenja a ne jednostavna! Imate dovoljno vremena jer je zadatak predviđen za 2 školska časa te imate 2 nedelje na raspolaganju i očekujem dobre zadatke. 
Vreme za rad : oko 70min
Cilj rada : korišćenje dominante kao principa komponovanja 
Sačuvajte završen zadatak do ocenjivanja o kojem ćemo se naknadno dogovoriti-postaviću datum za slanje radova po razredima.                                                                             POZDRAV, UŽIVAJTE U SLIKANJU!

 



V RAZRED 
Potrebno za rad : prazna limenka,samolepljivi kolaž papir i makaze.
Praktičan rad : ukrasiti limenku kolaž papirom i pretvoriti je u držač za olovke.

Smernice za rad : celu BOČNU površinu limenke prekriti kolaž papirom.Boja i oblici su po izboru učenika.Voditi računa o PRECIZNOSTI. NE koristiti smajlije,slova,nazive i imena već je ukrasiti oblicima u bojama koje su kombinacija ličnog likovnog izraza učenika. NE lepi se dno!Gornji otvor iseći(uz pomoć roditelja) ali da ne ostanu oštri delovi!
NE SME da se vidi osnovna boja limenke kada se završi rad!

Savet: zategnite kolaž papir prilikom lepljenja da biste izbegli neravnine ; lakše se lepe manji oblici.
Vreme za rad : oko 70min
Cilj rada: pretvaranje upotrebnog u ukrasni predmet
Sačuvati završen zadatak do ocenjivanja o kojem ćemo se naknadno dogovoriti.                                UŽIVAJTE!!!



VI  RAZRED
Potrebno za rad : 1/2 papira bloka 5, B olovka 
Upoznavanje sa teksturom .
Tekstura je kvalitet površine / materijala ( tj kakvo je nešto). Ona može biti : hrapava,glatka,meka,tvrda,sjajna,mat.....
Na zadnjoj strani papira napišite po jedan primer za sledeće teksture:
hrapavo-                                     glatko-                                              savitljivo-
meko-                                          tvrdo-                                                sjajno-                                            mat-
(npr meko-vata...)
Za crtačku teksturu koristimo tačke i linije (kratke,duge,prave,krive,debele,tanke,ošte,nežne...) u zavisnosti od toga šta želimo da prikažemo.

Praktičan rad : prikazati linijama teksturu pileta ( prikazivanje paperja linijama ).

Smernice za rad : na 1/2 papira bloka5 ( uspravno postavljenom ) nacrtajte pile ,naravno što krupnije. Ali je suština zadatka TEKSTURA njegovog tela tj da prikažete njegovo nežno paperje koje ga pokriva. Uskladite vrstu linija sa teksturom! Ako je paperje mekano i nežno onda vam takve linije i trebaju za prikazivanje paperja(mekoću paperja možete postići kratkim,gustim,nežnim linijama). Jedino paperja nema na nogama,kljunu i očima-vodite računa da se te površine razlikuju. Na crtežu ne treba ništa osim krupno nacrtanog pileta,akcenat je na teksturi. 
Više o teksturi možete pogledati u udžbeniku za VI razred( Logos, autor M.Mićić ) str 52-65.

Savet: nije suština izgled pileta već tekstura njegovog paperja.
Vreme za rad: oko 30min
Cilj rada :  prikazati paperje crtačkom teksturom
Sačuvati završen zadatak do ocenjivanja o kojem ćemo se naknadno dogovoriti.


    



Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај