Међународно истраживање о грађанском образовању и учешћу у модерном друштву ICCS (2022)

Датум: 05. April 2022 15:41 Категорија: Новости

Наша школа је методом случајног узорка изабрана да представља Србију у међународном истраживању о грађанском образовању и учешћу у модерном друштву ICCS (2022). Дана 05.4.2022. године спровели смо последњу фазу овог истраживања, која подразумева тестирање ученика у временском интервалу од 115 минута.

Наведено истраживање спроводи Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (ИЕА, Немачка) и Аустралијски савет за истраживање у Образовању (АЦЕР, Аустралија) Сарадници у истраживању су: Универзитет Лумса у Италији, Лабораторија за истраживачку педагогију, Универзитета Рома у Италији и Међународно удружење за евалуацију образовних постигнућа у Холандији. Носиоци истраживања у Србији су Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања и Министарство просвете. Сврха студије је да истражи начине на које су млади спремни да извршавају своје улоге као грађани у различитим земљама. Студија се темељи на претходним истраживањима Међународне асоцијације за евалуацију образовања и постигнућа IEA о грађанском образовању и представља одговор на нове изазове образовања младих.
Студија ће известити о разумевању ученика и њиховим знањима на тесту, ставовима и схватањима ученика, који се односе на грађанско образовање, праксама подучавања ученика, техникама управљања одељењем, школом, климом у школи и другим факторима који се односе на знања и ставове у области цивилног и грађанског образовања.
Узорак чине изабрана одељења VIII разреда основних школа у Републици Србији од стране Завода за вредновање образовања и васпитања. У нашој школи су, МЕТОДОМ СЛУЧАЈНОГ УЗОРКА, одабрани ученици VIII-1, као и наставници који предају VIII-1 и директор школе. 
Ученици су попуњавати тест који се односи на њихово разумевање и познавање садржаја из грађанског образовања. Тест се састојао од питања вишеструког избора и конструисаног одговора и она покривају широк спектар који се односи на грађанско образовање.
Ученици су попуњавали Упитник који прикупља информације о перцепцијама, вредностима и ставовима ученика према цивилном и грађанском образовању, као и опште податке о ученицима, њиховом пореклу и активностима у школи и ван ње.
Тиме је спроведена и последња фаза истраживања у школи под будним оком стручних сарадника, а у овом истраживању у улози координатора Јоане Мојсе и администратора истраживања Гордана Капелана.



Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај